Michael buffer bruce relationship advice

The Unique Relationship Between UFC's Bruce Buffer And Boxing's Michael Buffer | zolyblog.info

michael buffer bruce relationship advice

Fans of combat sports are probably already aware that announcers Michael Buffer and Bruce Buffer are half brothers. Michael is known for. Bruce Anthony Buffer (born May 21, ) is the official Octagon announcer for of the well-known boxing and professional wrestling ring announcer Michael Buffer, call in either to talk about MMA or ask Buffer for his advice on certain topics. Santis compared their leaving to an amicable breakup of a fun relationship. UFC announcer Bruce Buffer originally wanted his brother, Michael, the newlywed couple "at a combined weight of ," while Buffer has.

So suddenly now we're the hit. Spike makes us, a relationship made in heaven until we get sold to Fox, but that was a matter of money. I think I'm on TV daily on almost a billion TV sets around the world now, which is phenomenal, but I'm upset about one thing. You know what that is?

Michael Buffer - Wikipedia

It's so much fun to open that little check. They can repeat the fights all the time, and no residual fee for any repeat, and literally I'm repeated on TV every day. I just got back from the gym, and at the gym I'm doing cardio, and I'm watching.

God, SAG, where are you? That's insane and really annoying, not that I'm sure you don't get paid a ridiculous amount, so you're happy with that for sure. I tried to get him on the show. He said, "Anything for you, darling" and then ignored me, which is not good, but anyway, so I heard his whole story, which is so interesting. So you were right there as he was going up and down. Were your emotions going up and down with this, too, because you seemed you were so all in?

I'm all in because my job is — the show's not about me. The show's about for me the job that I'm humbled and honored to be able to do, and I've gotta go out there every night, and what I do is I take a mindset, and this is very key when you're in business.

One of the things that happened years ago is that I've owned member companies, my first corporation, when I was 19, okay. When I met my brother Michael, which is my long lost half-brother that I only found out was my brother at 28, I owned two very successful companies: That's a part that I enjoy, but I wasn't passionate, and I think passion's a very big thing. For people in business, when you do get knocked down the way Dana's been knocked down and the Fertittas knocked down, it's not just about the big pocketbook because at one point, that pocketbook closes.

People can only be deep pockets for so long, and they'll stop putting the money in the well. As a business owner and entrepreneur, you need to know not just from a time standpoint when it's gonna work and when it's not, you also have to know from a financial standpoint.

I've been victim of this, too, in the past, because you really need to fail before you really can pleasurably enjoy what success is all about. In this business world today, you can surround yourself with successful people to help you build a business without even having an office to house them in.

This is an automated society today, and I like to surround myself with people that are positive and people that are passionate about what they do. I have a three-foot theory about life that I try to make everybody happy, and I try to make everybody money around me, okay. And enjoy it because if it happens around me in the karmic way that I love to live my life, it will all come back to me in spades.

So I'm interested about making the people around me successful. So when I walk in that Octagon, it's my first night every night, and I go out there with passion. I throw it on the floor. I let it fly. I blow my ACL in the Octagon. I rip my back open. I've done all of that. But you know what, I'm not fighting. Big deal, the announcer hurt his knee. It's like these guys are putting their blood, sweat and tears on the line.

Show must always go on, the oldest adage in Hollywood. Show can always go on no matter how I am. How did you know that this is your thing? So especially when you were 19, business was apparently your thing, but how do you find out that announcing is a huge strength of yours? My brother Michael, who's the legendary Let's Get Ready to Rumble announcer, one of the greatest announcers of all time, the greatest announcer of all time in my opinion, and somebody just acquainted a phrase.

Somebody said once that he's like a fine bottle of Bordeaux, and I'm like a shot of Jack Daniels, and I actually love that comparison. Oh, my gosh, that's awesome. Yeah, so my dad was a Marine Corps drill instructor, and he was in the Marines for 13 years. I remember when I was a kid, I would walk in a room and go, "Hi, Dad. Let them know you're in the room. Walk in like you own it," right? I used to get this all the time, and he'd say that to me.

He said, "Look, when I was a Marine instructor, and I had all these recruits out, and half these guys could just kick my butt and wipe the floor with me, the whole process of intimidation I had was my voice, and that's your key, too, in life. Your voice is what a business table, when you're sitting in the boardroom, that's what they're gonna notice first. They're gonna notice how you present yourself.

It's the same as when the secretary or the receptionist answers the phone and says your company name. That's the first thing people hear. You need to make that impression, son. Let me hear you say who you are," and it stuck with me.

Guy dresses in the finest tux, good-looking guy, looks like James Bond, probably meets amazing-looking women, travels the world, sees the best fights. Man, what a job," and I found myself actually starting to announce some of the things in the fighters' names and stuff, and I really liked it. Then when I found out that he was my brother after a long story cut short because they put a name Buffer on the screen, and I'm like I've seen every phonebook in the United States.

I've never seen my name. Why is this guy named Buffer? What's going on here? I'm driving with my dad, and people are asking me daily, "Is that your brother, that guy that goes, 'Let's get ready to rumble'? He goes like this, "I think that's your brother," right? My dad never told me during World War II he was married for nine months like 20 years old, and when he went overseas and came back, a son was born.

The mother died when the son was 6. He was raised by foster parents under a different name of Huber, but he was never formally adopted, and my dad had lost track of each other. When he went into the Army, they said, "Your birth certificate says you're Michael Buffer.

You're not Michael Huber. I woke up every day hating going to work, and I was making incredible money. But I sat in an arena and watched everybody go nuts over him doing his thing, and when he did the rumble, Jack Nicholson and Hulk Hogan would go, "Yeah.

The passion is grabbing you when your mind starts uncontrollably focusing on a business scenario or a product, and you have to ask yourself, "Why am I thinking about this so much," right? Then you start doing your research, okay. So I sat, and I wrote three pages of notes like put them in the basketball court, put them on the football field, trademark this phrase properly and make it part of American culture on the tip of everybody's tongue. What does the rumble mean? I thought, "Hmm, oh, I know, it's like [sings trumpet call] declaring a call to the pure integrity of the competitive spirit.

I'm making this over here and bla bla bla, but I'm willing to sell those companies and quit with the money I have in the bank. I'm gonna trademark this phrase, and we're gonna make toys and video games and talking key chains, movies, TV, bla bla bla bla.

Business Lessons From The Octagon With Bruce Buffer

I'm the man behind the man, behind the Rumble. I'm the sheriff, and legally we're ripped off from major companies and corporations because when you're in business, you need to protect the business that you have. In our case it's called IP, which is intellectual property, which Michael is, and I am his brands, but our phrases are considered trademarks and copyrights, and that's the kinda thing that you need to do when you can.

Oh, they sold all that money. I'll just make another phrase and put it on a t-shirt. It's gotta have that kismet. It's gotta have that thing. In this case it had a man behind it. In Herbalife in the old days was a named Mark Hughes. It's on and on and on, and Michael is so associated with the Rumble, nobody else can do that, nor as a matter do I allow anybody to do it.

Nice, which is the part that's so important. So tell me this, though. Well, because a if you ever allow the company to use it, you allow them to use it through a license. You're the trademark owner, but they can use it through a license. Now with the "Let's get ready to rumble," even though he's announced the big boxing fights and other events including WWE and all that, I'm not allotted except one time to be used in a commercial promoting an event.

After that they had to pay a license fee and money. You either get paid for your appearance fees, your spokesperson fees.

  • Post navigation
  • It may not be rocket science, but ring announcing isn't to be taken lightly
  • Bruce Buffer Net Worth

In the case of a trademark, it's a license fee. When I make a video game like Ready to Rumble, we sold about 3. In order to do that, and here's another thing, and I learned this — can I segue for a second? On the video game thing, I'll tell you a real cool story. As an entrepreneur, I find this to be a very cool story because I am an entrepreneur.

I'm working on a new product right now not even anything to do with the UFC that I'm gonna make an announcement about in three months, completely different. It's completely different, but it's what I do. I run different businesses, but with the Midway video game, I was approached by EA, and they were doing what became Fight Night, and they wanted Michael to be in the game. They wanna do the Rumble. Well, once you're in the game, you can't do another game.

He's already doing the Rumble in that EA fighting game, boxing game. So I said, "Okay, I want this much, but we wanna own part of the game if you're gonna do the Rumble, and you need to license the right to use it.

So I held back. We wound up not doing the deal, and I had previously gone to Midway that created Mortal Kombat, and I pitched them on the idea of an arcade-style, over-the-top — Jaime: I love — I'm a video gamer, sorry. The new one's coming out, or it's already out, yeah.

I know, I heard. Okay, yeah, just keep going. I played it last week. Yeah, that was before. It was really cool. So anyway, I said don't do real fighters. Do over-the-top arcade-style caricatures, and that way they won't die. We'll put Michael in it with the Rumble, and we'll keep it alive as a live thing because he does every big fight.

Well, it fell on deaf ears, but after I cut the deal with EA, my phone rang, and it was Midway. Now in Hollywood there's a saying, "If it's not their idea, it's not gonna happen," right, so you gotta let go of your ego and play that game. So they called up, and they said, "Listen, we're creating this game.

It's got these crazy arcade-style, over-the-top fighters, and it's gonna be a great party game, and we wanna call it Ready to Rumble, and we want Michael in the game.

I'm saying in my head, "That's the idea that I pitched you guys about six to nine months ago. He's so smart, geez. So we made the game, and I talked them into being an owner of the game, and I also got Michael a great, crazy payday, and together as partners we did quite well on it.

It was very, very exciting. That's called holding out, and I learned that from a story about Sylvester Stallone, which really sat on my mind. He couldn't even afford to eat, right, but he stood his ground, and they came back, and he became a star in the movie, and it won Best Picture, and he got nominated for Best Actor, didn't win, and on and on and on, and we all know where that success went.

In business you gotta believe in yourself, and you gotta hold out for what you believe in, and you can't hold out for something unless you're passionate about it. What can give for advice, though, for the people that are in that I-can't-eat mode, and even if they have opportunities or don't have opportunities and have the passion but don't have any success, where can they go right then, you know what I mean? You have any advice? A big example of that would be somebody who's trying to be an actor, which I wanted to be as a kid, too, and then I lacked the passion to pound the pavement to go to the auditions and to go deal with the rejection.

Luckily the position I'm in now, I've made 12 movies and co-starred on different shows, and I'm fulfilling that little void that I had, so I'm very lucky that I got to do that thing.

But what I have to recommend them is you have to believe in yourself, but I get back to it again. Set a time goal for yourself, and you also have to survive, and you've gotta take a job that will allow you to pursue that endeavor. If you're trying to pursue developing a product, then sit down, and again, the opportunity costs, everything in life is very simple.

Bruce Buffer on Conor McGregor and finding his long lost brother Michael Buffer

What people make the mistake of doing is they complicate it by thinking they've gotta create originality again. I mean in Hollywood there's 15 plots and ways to tell each story barring any historical reference. In business what changes business? Well, the Internet changed business. Fax machines are obsolete. You adapt in business.

You adapt to change, but business is still the same. All business is the same. It's just the products that are different. That's all it is. Your theory of marketing should remain the same combined with the other elements of passion and believing in your product and doing your research and surrounding yourself with the best people to work with.

So the first thing I would tell you, in answer to your question, is analyze what you need to live and be happy and survive. Then get a job that you need to do that will fit that mold. Now if you need your days free, you work at nights. If you need your nights free, you work during the day. There's many positions now that you can work out of your house and make money.

There's a lot of things out there that you can pursue. In my day telemarketing was a big source of income for people that were not doing it for a career but were doing it to subsidize while they're going to school or they're being actors or while they're building their businesses. Find out something that can provide you with the income so you don't have the pressure of worrying about where your next meal and house payment or rent payment's gonna come from.

At least realize that area, and then ask yourself how can I build from here. Now if you have money in the bank, and you wanna roll the dice like I did, fine, but you know what else I did in the first year that I had Michael?

Because I was in big demand in the telemarketing industry for the products I sold. I never was the Wolf of Wall Street where I cheated people like he did. I didn't do all that. They tried to hire me many times, but I didn't wanna go there. I'm not into that kinda sales. I sold products, and you just gotta find the product that works for you, and I found it during that first year.

So I found what worked for me to help me subsidize while I was building the business, and that's the same advice I'm giving out to the young entrepreneurs that may be watching right now. All right, can you give me some tips, especially with you and your brother both have insane voices.

You probably have practiced a thousand times over. I have friends of so many podcasters. I lose my voice constantly. I don't know how to project. Can you give us sort of a top five or three tips that we can do to help our voices and to project?

What did your dad tell you, right? How do I have some of that? Well, the first thing you wanna do is be healthy and not abuse yourself. Don't abuse your voice. If you're a smoker or whatever, you're gonna see different things that happen. That's kind of an obvious thing. When you're doing your podcast, keep a little jar of honey down on the side, and if you find that or maybe in a little sipper, and then if your throat ever gets sore, just take the honey that rolled down your throat.

It's a great lubricant for the vocal chords. Also the Santa thing like Halls mentholyptus or Riccola. I'll pop one after a couple of announcements and just enjoy it. Let it coat my throat. The other thing is that if you have access to a gym, when I'm on the road, I hit a steam bath if there's a gym in the hotel or even a sauna can dry you out, but a steam bath is really good.

Those are little tips. As far as projection, try not to force your talk. First off, you have a lovely voice, okay. You have a very nice voice, so you don't need to overly project, and try to bring it up from here. Try to talk from your chest, from your diaphragm here, right. That's what singers do. I found when I used to announce, I would always be argh, argh [spoken from throat], and then after the show, I'd be hoarse. Now I'll do another one.

You wanna pay me?

michael buffer bruce relationship advice

I'll do another one. And you said you don't even practice. How do you come up with all that stuff because you're amazing? Oh, thanks, that's really sweet. That's probably why I maybe do that so different than everybody else because I wanna do it organically. When I walk out, what I do in the morning of a show, my routine is I like to get a workout in. I like to get what I call a power breakfast: Then as far as an exercise, I don't sit there and announce.

michael buffer bruce relationship advice

I don't sit in the shower and go, "Chuck Lidell. I go out and feel the energy of the crowd, and that's what gets me going. If you notice, because I'll announce 12 or 13 fights a night, and I'll start off, and then I'll get a little crazier and a little more amped, and then it crescendos into the co- and the main event.

So it's a build-up. When I'm doing my turns in the beginning for the prelims on Fight Pass or on Fox, I'll just kinda go like this, and then all of a sudden that first show of the pay-per-view card will cap, and then boom. Then I'll pick it up, and then it just starts going, and then I start going with it. If you look at me in between fights like the co- and main event, I'm stretching, and I'm kinda shaking out my legs, and I'm moving around, and I'm just getting into it because I'm getting into a zone.

See, there's announcers, and I know I'm an announcer, but I consider myself a performer, and the reason I like to perform while I'm announcing is because it makes it fun for me. When you travel the world doing 38 shows like I did last year, everywhere from Tokyo to Korea to Brazil to Europe, you name it, and again, I kid. It's like being James Bond without having to kill anybody. It's like I get the call. You're going to Korea. You're going to Brisbane. So I need to enjoy what I do, and I'm having fun.

The moment that passion wanes, then you're gonna hear that I'm gonna retire. I can't fake that. I love the paycheck. I'll be the first one to the bank on Monday cashing that paycheck, but I'm not about the paycheck. I'm about experience and everything, and that's why I just still treat it like an year-old kid. How has it been that way for 20 years, though? Because usually you hear people, especially doing the same thing, no offense, you're doing the same thing every time.

I totally understand you get the energy of the crowd, but any performer over 20 years usually is kinda like, "Okay, done.

I might be doing the same thing, but I'm doing a different show every night, different fights, different fighters, different cities, different arenas, different personalities, different everything experiencing amazing, one-of-a-kind things. It's like the cards I use in my hand for Conor McGregor's fight, his last fight.

I put them on eBay. I've put in the cards from Saturday Nights Fight on after this interview on eBay again. I get a good chunk of charity, but it's amazing what people pay, and why will they pay for it? Because a hopefully they're mine, but b because they're one of a kind.

See, every event I do every night is one of a kind. I might be the announcer doing what I do, but it's still one of a kind. Even the routine's different. That's why I don't rehearse. I don't know what I'm gonna do until I do it, and that cuts it for me. And you get to see the amazing fights like last Saturday was insane. I was gonna fly to Vegas to see the event, but then they changed up Conor's fight, and I was like, "Eh, it's no big deal.

I'm not gonna go see that one," and now I'm like, "Oh, my gosh, you got to see that live. I would've told you to get off that plane quicker. Well, I didn't know who he was gonna fight, and then I was too late, so just like the upsets, what do you do on one of those nights, right? So you're finally done. Do you get nervous at all beforehand, and then when you're finally done with the announcing, do you just get into the fights, or no?

I mean this is the last fight, really, that you can actually get into. Yeah, I mean I got nervous for the first few times I ever announced 20 years ago. Now it's not nervous.

It's excitement, and that's what it gets up. Then I walk out of the Octagon, and I sit down, and boom, it's just I've got my face on the cage of the Octagon. I'm seeing the whole thing, so then if you could actually experience being inside the Octagon with me when I'm announcing, I can't begin to tell you what that's like.

You'd have to be in there. That is are you looking literally at the eye of the tiger. Think about standing in front of the cage at the Kentucky Derby, and the horses there just blowing the snot and spit, can't wait to jump out of there. That's like standing in front of Chuck Lidell before he goes to war, standing in front of Rampage Jackson or John Jones, Rhonda and look in those eyes. I mean hoohah [whistles].

Can you feel the energy, like super feel the energy? Are they in the zone? Do you know what they do to get in the zone, too? I take them to that next level. You may not see it on TV, but when I'm announcing them, sometimes I'm literally this far away from their face, my face and theirs like this, their face and mine. They're fist bumping me, and it's no other fighter and announcer have that kind of interaction, which I'm very happy and proud to say.

I think a lot of announcers are probably afraid to get that close to a fighter, but the fighters respect me, and that's really very key in my existence in there, and it makes me feel more comfortable. I know that Octagon like a basketball player knows his half-court. No matter where I'm at, I can spin, jump, turn, and unless a cameraman makes the mistake of being behind me, which has happened, they're gonna catch an elbow. I might knock them out, so it's like you gotta watch out.

Amazing, and I know you said you did martial arts from beforehand. Do you think that's important? I do martial arts, too. Do you think it's important for a business owner to sort of have something else like that? I feel like it's really helped both sides.

It's like everything is timing in life. Everything is knowing and honing your craft, so for 20 years I've been experiencing a new rehearsal every night I walk in that Octagon, yet I don't rehearse outside the Octagon. I like to keep it real. It's part of the pleasure. You have to enjoy what you do in business, and you have to look forward to it, but yeah, the similarities are very strong.

What I preach in my motivational speeches to business owners when I teach branding and marketing is if you're not healthy — we all know this — I don't care how much money you have. I don't care whatever. Owning a business and being in a business is a very stressful situation.

Some people do that through eating food and drinking. Some people do it through excessive sex and whatever. Some people do it through excessive exercise. Well, everything is good all the way around in moderation, but above everything, you need to take care of yourself nutritionally, and you need to take care of yourself working out.

When I fly into a city, my goal is when I land to do 45 minutes of cardio to set my system right. Every day hit that gym. It might not be your local gym that you're comfortable doing your weights or your pilates or whatever you do when you're home, your yoga, but you can get in there and get in a cardio machine when you're on the road. It's very important, and staying healthy is 75 percent of what you eat and 25 percent of how you work out, right, even though like I just got back from two hours at the gym.

I just love working out, but if I didn't eat right, I wouldn't be able to do that because stress is a killer, and it'll block you out and make you nonproductive in your business.

You need to treat that temple, that beautiful temple you have as the beautiful temple it is. We're like oh, so I interviewed for my book Millionaires, and I asked them about their food because I was wondering, too, do they normally eat well? Are they overweight, or are they not, right? The other 50 percent was like, "I do the entrepreneur's diet where I eat when I can, and it's not always good," right. I don't think that's good.

The Wall Street line, what is it? Lunch is for closers. I love that line. I was Alec Baldwin, if you remember that scene?

That's the way I was in the telemarketing industry. They brought me in to set everybody straight. I can only imagine. If you can get this close to a fighter's face like that, I'm sure if you got this close to a sales guy's face, they would pee. They peed money because I got my salesmen's commissions up. My salesmen made more money with me because I pushed them. You're here to sell. You're not here to do anything else. I made them work the day before Christmas.

There's always somebody out there to sell. Give up tips on motivating your team because there's a lot of people that actually are newer leaders, right. They have a couple, five, ten employees, and they're trying to handle it all and be nice but get them to do what they need to do. So, those two areas were great. At 15 my family moved me to Malibu, California, which was an amazing culture shock.

I had experiences as a kid that were great in Texas, and some rougher ones in Philadelphia, then I moved to Malibu: There were these beautiful blonde girls, and surfing.

I always wanted to learn how to surf, so all I could think about was losing my virginity, and how to surf at I learned how to surf first, and then everything followed its natural course. Fighting is a big part of your heritage. Can you tell me a bit about the lineage of fighting in the Buffer family?

Bert Sugar, a big journalist in boxing, calls him the greatest fighter of Grew up a very tough street kid, fighting throughout all his life. He basically continued on as a hand-to-hand combat instructor. So, I grew up with a Marine drill sergeant, and he was teaching me aspects of street fighting when I was literally like four. I went to Philadelphia at the age of six, and it was a tough school. It was a great learning experience.

We worked together as a family growing up, and had a great life coming up. Taught me a lot of culture, and things about life that I still hold dear. Which disciplines are you trained in specifically?

My first discipline was Judo, and I achieved a green belt in my early teens. I really liked judo a lot. The best experience for me was kickboxing. I wanted to fight for real, and I wanted to go stand toe to toe. Like I was accustomed to, you either get knocked out or you win, and I wanted to get really good at it.

I trained in that steadily from 24 to Did you ever compete? I never went Pro. I never had a pro fight, always wanted to have one. I was too busy running businesses, and leading my life, but I trained four or five days a week.

Michael Buffer

Took on the occasional smoker, and definitely a lot of serious two to three rounders in our own dojo. One day we took all comers for a street festival, and they went one round with us. There were only three of us that were willing to do it, and we did it off and on for a five hour period. So when did the shift happen from wanting to fight, to using your voice to announce fights? My voice was always there to an extent. I was giving motivational speeches in my 20s on health, nutrition and making money.

I still do that today. As a matter of fact I have a big seminar here in the last three days of July by the LA airport. People are coming from all across the country and Canada to talk to me about their companies branding and marketing efforts. So, I still do that, and I was always used to speaking in front of crowds. We met roughly 24 years ago. We never grew up together, we never knew each other existed. Random House is publishing my memoirs. My loyalty was to my client, and I thought something will come along me, and I eventually worked my way into the UFC.

It was not an easy thing. Then I did UFC I was actually 31 when we met, he was in his 40s. Watch yourself on video. A lot of people look at you and your brother and think you two have the best jobs in the world. What do you think about that comment? One sure sign of success: I used to look at Michael when I first started managing him, and part of the attraction of managing him was that I thought he had the best job in the world.

Success is all in perception, you could be the best bus boy, or the best CEO, just try and be good at what you do. I also have a system: I always think about making the people around me money, if I have everybody around me money it will come back to me.

michael buffer bruce relationship advice

If everyone around me has the best experience, most productive experience, it will all come back to me. Is there anything about your job that is not so great? Well, I think the travelling is probably the one all of us have to work around and deal with. If I want this job, and I wanna do what I wanna do, and have the ability to travel the world, see my favourite sport, sit in the best seat, get paid very well, and have this incredible position inside the octagon, I got nothing to complain about bro.

Could you tell me a bit about your routine? I have a very simple ritual. When I walk into the arena the bottom line is to feed off the energy: Did you or your brother ever take voice lessons, or have voice coaches? The only voice coach I had was my old man. My old man had a set of lungs that would make you come to the dinner table as well as scare the hell out of you. The Hype Man getting high RK: It really helps generate a lot of energy in the arena.

How would you describe that experience to all of those who have never been inside the Octagon? You need to be standing there and feeling the energy, and the power waves coming at you from 15, people, much less 55, in Toronto recently.

Will we ever see the Buffer ? I can just honestly tell you that I set the bar with the I definitely give percent but I never say never. Maybe you could throw a mini-trampoline into the mix?